مزایا و معایب شیرآلات توکار
نوشته شده توسط : mona

مزایا و معایب شیرآلات توکار را در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم شیرآلات توکار امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند زیرا دارای طراحی مدرن و امروزی می باشند. شیرآلات توکار علاوه بر زیبایی که برای فضا ایجاد می کنند موجب می شوند تا فضای بیشتری در آن محیط برای شما ایجاد شود زیرا تمام لوله ها از داخل دیوار در این نوع شیرآلات به کاربرده می شوند.

با توجه به این موضوع که این شیرآلات در داخل دیوار نصب می‌ شوند فضای شما را برای کارکردن با این شیرآلات زیاد می‌ کند در نتیجه می توان گفت که این شیرآلات برای ساختمان های کوچک بسیار مناسب می باشد.

یکی دیگر از فوایدی که این شیرآلات دارند این است که به عنوان مثال زمانی که می‌ خواهید در آَشپزخانه یک ظرف بزرگ را پر از آب کنید اگر شیر روکار داشته باشید ممکن است پرکردن این ظرف و قرار دادن آن در زیر شیر کار دشواری باشد ولی در شیر توکار دیگر این مشکل را نخواهید داشت به همین منظور این مزیت را می‌ توان بهترین مزیت از مزایای شیر توکار به شمار آورد.

از دیگر مزایای شیر توکار به این مورد اشاره کرد که روی محیط شیر رسوب نخواهد گرفت. با توجه به این موضوع که اجزای اصلی شیرآلات توکار در داخل دیوار نصب می‌ شوند شما رسوباتی که در اطراف اتصالات شیرها و اتصالات آن بسته می‌ شود را دیگر نخواهید دیدکه این موضوع موجب می شود تا اطراف شیرآلات آشپزخانه و یا دیگر شیرآلات که به صورت توکار نصب شده اند همیشه تمیز دیده شود.

مزیت مهمی که این شیرآلات بیشتر به علت آن است که مورد توجه قرا رگرفته اند زیبایی ظاهری می باشد. زیبایی ظاهری امروزه موضوعی به شدت پرطرفدار و حائز اهمیت برای افراد می باشد که بسیارقابل توجه است حتی برای برخی در الویت قرار دارد به همین سبب این شیرآلات بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

هر محصولی علاوه بر فوایدی که دارد دارای مضراتی نیز می باشد که از معایب شیر توکار می‌ توان به هزینه بالا آن‌ ها، نصب دشوار، تعمیر سخت و نیاز به فضای کافی در دیوار اشاره نمود. موارد بیان شده از معایب شیرآلات می باشد.

یکی از مشکلات اساسی که افراد با شیرآلات توکار داشته و خواهند داشت، مشکل تعمیر سخت این شیرآلات و دسترسی دشوار به مغزی و کارتریج این شیرها می باشد. در اینجا مزایا و معایب شیرآلات توکار را به صورت مختصر آوردیم تا برای خرید شیرآلات توکار با اطلاعات کافی اقدام نمایید.

 

نکات مهم هنگام خرید شیر توکار

همانطور که می دانید مزایا شیرآلات بسیار زیاد است اما درهنگام خرید شیرآلات توکار باید به تمام مزایا و معایب شیرآلات توکار و شرایط نصب آن و شرایط موجود برای محل نصب آن را در نظر داشته باشید تا پس از خرید به مشکل بر نخورید.

توجه داشته باشید که اولین موردی که شما در هنگام خرید شیرآلات توکار باید در نظر داشته باشید کیفیت مغزی شیر توکار یا اینفینیتی آن می باشد. اگر مغزی شیر توکار شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد شما قطعاً دچار مشکل خواهید شد و رفعاین مشکل ممکن است شامل هزینه بالایی شود زیرا خرابی مغزی شیرآلات توکار ممکن است باعث نشت آب به داخل دیوار شده و شما را متحمل پرداخت هزینه‌ های سنگین تعمیر نماید.

مورد بعدی که در هنگام خرید شیر توکار باید به آن توجه داشته باشید و بسیار مهم می باشد این است که قسمت های مختلف شیرآلات توکار باید با هم هماهنگب داشته باشند و در غیر اینصورت ممکن است شیر به درستی کار نکرده و یا زیبایی که باید را نخواهد داشت.

 

موارد مصرف شیرآلات توکار

 

با توجه به مزایا و معایب شیرآلات توکار استقبال از این شیرآلات بسیار بالا بوده است و این شیرآلات توکار را می‌ توان در هر قسمتی از منزل استفاده کرد ولی موارد عمده مصرف این نوع شیرآلات در قسمت‌ هایی از ساختمان است که از فضای کوچکی برخوردار می باشند. این قسمت ها شامل حمام و یا توالت می باشند البته در برخی از ساختمان هایی با متراژ پایین این نوع شیرآلات به عنوام شیرآلات ظرفشویی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه ساختمان ها بسیار کوچک می باشند در نتیجه انتخاب و استفاده از این نوع شیرآلات به شدت پیشنهاد می شود که در اینصورت در فضای کوچک حمام و یا سرویس بهداشتی دیگر فضایی برای جا گیری شیرآلات در نظر گرفته نخواهد شد به این ترتیب با استفاده از شیرآلات توکار فضای حمام و سرویس بهداشتی بزرگتر نشان داده می شود.

در نتیجه از مزایا و معایب شیرآلات توکار می توان گفت این بهترین مزیت است که شیرآلات جای کمی را اشغال می کنند به همین منظور در بیشتر ساختمان های کوچک شیرآلات توکار پیشنهاد اول می باشند.

البته توجه داشته باشید که این صحبت به این معنا نیست که این شیرآلات برای محیط های بزرگ پیشنهاد نمی شود  بلکه این شیرآلات برای محیط های بزرگ تر بسیار پیشنهاد می شود زیرا جایگیری آن در دیوار بسیار راحت می باشد و همینطور جلوه زیبایی به فضا شما خواهد داد.

 

تفاوت شیرآلات توکار و روکار

پس از بحث در ارتباط با مزایا و معایب شیرآلات توکار بهتر است به تفاوت آن با شیرآلات رو کار بپردازیم:

برای دانستم مزایا و معایب شیرآلات توکار و یا هر محصول دیگری در ابتدا لازم است تا در ارتباط با آن اطلاعاتی را بدست آوریم که در بالا اطلاعاتی در ارتباط با شیرآلات توکار در اختیار شما قرار دادیم. در ادامه شیرآلات توکار به صورت کلی به شیرآلاتی گفته خواهد شد که بخش‌ های اصلی آن‌ ها مثل لوله‌ ها، اتصالات و یا کارتریج آن‌ ها داخل فضای دیوار جاسازی و نصب می‌ شوند و شما قادر به دیدن آن ها نخواهید بود.

در مقایسه با شیرآلات توکار و شیرآلات روکار می توان گفت که :

اولین تفاوت میان شیرآلات توکار و روکار این است که قسمت های اصلی شیرآلات در نوع توکار داخل دیوار قرار می گیرند و قابل مشاهده نخواهند بود اما در شیرآلاتت روکار به اینصورت نمی باشد و قسمت های اصلی شیرآلات قابل رویت می باشند.

در نتیجه می توان گفت که بزرگ‌ ترین و مهمترین تفاوت عمده بین شیرآلات توکار و روکار در نحوه نصب آن‌ ها می باشد.

شیرآلات توکار معمولاً نصب سخت‌تری نسبت به شیرآلات روکار دارند به اینصورت که برای اینکه شیرآلات توکار را برای ساختمان خود انتخاب نمایید بهتر است در حین ساخت ساختمان این انتخاب را انجام دهید تا فضای این شیرآلات را در داخل دیوار طراحی کنند و خالی بگذارند در غیر اینصورت ممکن است جای لازم برای نصب شیرآلات در دیوار وجود نداشته باشد.

در حالی که برای شیرآلات روکار نیازی نیست که پیش از ساختن ساختمان کار تصمیم‌‌ گیری و انتخاب شیرآلات را انجام دهیم. نصب شیرآلات روکار دقیقاً بعد از اتمام ساخت ساختمان و در آخرین مراحل انجام خواهد گرفت.

در این مطلب در ارتباط با شیرآلات توکار و مزایا و معایب شیرآلات توکار بسیار صحبت شد در نتجه بهتر است تا قبل از خرید این مطلب را به خوبی خوانده و سپس تصمیم بر خرید شیرآلات توکار و یا روکار را بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: